De opdracht
Deze les ga je je verhaal over Oudewater vroeger en nu afmaken.
- Maak een beeldverhaal van twee (of meer) Scratch-figuren die door Oudewater reizen. Oudewater 100 jaar geleden en Oudewater nu.
In je verhaal verwerk je de informatie die je hebt gevonden in je onderzoek naar Oudewater 100 jaar geleden. - Bekijk de video hieronder waarin de opdracht wordt uitgelegd.
Extra codes
In deze video wordt uitgelegd hoe je de Scratchfiguren tijdens het verhaal op een andere plek kunt zetten en hoe je ze groter en kleiner kunt maken:
Belangrijk
En tot slot:
Bekijk deze video waarin wordt verteld wat er belangrijk is bij deze opdracht:
Belangrijk:
- Zorg dat je begrijpt wat je programmeert. Kijk goed naar de blokjes die je gebruikt en probeer precies te begrijpen wat ze doen.
- Maak een duidelijk EINDE aan je verhaal. Zorg dat de degene die jouw verhaal bekijkt weet wanneer het is afgelopen.
Een eigen Scratch account
- Als je nog geen eigen Scratch account hebt:
- Maak een eigen Scratch account. Kijk hier als je niet precies weet hoe dat moet.
Bevestig je e-mail adres. Je krijgt een e-mail op het e-mail adres dat je bij het aanmaken van de account hebt ingevuld. Zoek deze mail op in je e-mailprogramma en klik op de link in de mail om de account te bevestigen.
- Stuur een bericht aan Simone van Groenestijn (via mail: info@crea.computer of WhatsApp: 06 23 76 43 95) met daarin je Scratch gebruikersnaam. (Niet je wachtwoord!)
- Log in bij Scratch met je eigen account.
Je project delen
Zorg dat je je werk kunt DELEN op Scratch.
Je hebt een e-mail gekregen van Scratch met daarin een link (een oranje knop) om je e-mail adres te BEVESTIGEN. Nadat je je e-mail bevestigd hebt, kun je je projecten op Scratch DELEN. Laat het weten als je hier niet uitkomt, dan kunnen wij je helpen!
Bovenin het scherm, naast de titel van je project, staat een knop “Delen”:
Je hebt een e-mail gekregen van Scratch met een oranje knop om je e-mail adres te bevestigen: